17 January 2009

Musim Sejuk di Pahang

Jam sekarang dah menunjukkan pukul 12.57 tgh hari... cuaca di luar panas, matahari terbit terik... Pon begitu, kesejukkan masih terasa... kenapa ek?..

Ramai juga sahabat2 di pejabat cakap "sekarang musim sejuk kot"... Maybe... Bayangkan..matahari terbit terang, dan memancarkan terik yg panas... Pon begitu, angin bertiup membawa hawa sejuk yg menghapuskan suhu panas... menggeletar...

PAgi2 plak, emm, klu nak mandi, mau termenung dulu 5-6 minit, mengadap air... jirus kaki sajer mau makan masa 3-4 minit... Sejuk sgt... Air bagai membeku... ader member2 yg sanggup masak air utk mandi... sejuukkkkk...

Fenomena ini tak tau ah sebabnyer... takde plak mana2 berita yg ceritakan pasal mende ni (tak tau ah kalau SOT terlepas pandang).. tapi pahang xpecially Kuantan,.. memang sejuk....

Pic: Gambar hiasan semata2... nak gambarkan kesejukkan...

8 comments:

myZone | When Anuar opens to public said...

pahang kan byk gunung-ganang, hutan, pokok tumbuhan bagai...tu sejuk tuh kowt...keke :D

zuhaimi zul said...

lselama ni mmg gunung ganang tu ader jek kat situ.. hutan pon tak pernah bertambah, berkurang ade ah...

tapi cuaca nyer takdelah sesejuk macam skrg ni... sejuuuuukkkkkk..

heheheh

SWEETALIA said...

hmm...kilang ais dah bukak kat pahang sebab tu sejuk...wakakakaka...hmm..baru tau zul nih takowt air sejuk...mandi mam p ramlee la jawap nya=))

SWEETALIA said...

kita nak g cameron highland cuti tahun baru cina nih...nak g carik zul kat ladang kektus(mcm kat dlm gambo tuh)wakakakakaka!

zuhaimi zul said...

oooo.. kilang ais ek...patut ah sejuk..hehehheheh

nak gi cameron ke?...best gak tu... cari kat situ tak jumpe... cuba cari zul kat ladang teh, ader kot kat celah2 pokok teh tu...

ibnuismail said...

aku dulu ngaji kat ump kat gambang tu,,,time sejuk..memang sejuk..time panas,,usah dikenang,,,tapi time tsunami aritu,,,cuaca memang pelik...sejuk berangin yang butul2 brangin yang hebat...

xeea said...

weh
kat sini pun sejuk camtuh ah
angin kuat sangat!

kalo kat hiwany, lalu kat kwsn angin lintang (yg ade kon gantung kaler oren tuh) melintang je kon tu

fenomena bayu darat dan bayu laut kot
ala, mcm kite blaja geog form 3 dulu
aku pun x ingat dah.

fADzly (wAK) said...

pergh..tmpat ko winter ek..
belah aku ni skrg tgh summer..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...