20 November 2009

Pentingnya seorang isteri buat suami...

**Kisah dari dalam kotak Yahoo aku...

Teringat pasal satu story...seorang lelaki balik rumah....dia jadi hairan giler..
halaman rumah berselerak..

surat di peti pos tak berambil,

anak- anak tengah main korek-korek tanah kotor, baju compang camping, penuh dengan tanah dan kotoran rambut tak bersikat, tak bermandi,;;;

masuk ke pintu rumah, lagi lelaki tu terkejut...ruang tamu lagi teruk berselerak lelaki itu melaung nama isterinya... .sepi tiada jawapan masuk ke dapur..

sinki penuh dengan pinggan mangkuk tidak berbasuh,periuk tidak bercuci.

mencari apa yang boleh dimakan tetapi tiada makanan yang dimasak

masuk ke bilik air, baju masih belum berbasuh,apatah lagi berendam lelaki itu cemas mencari isterinya..

Dia bergegas ke tingkat atas, melihat isterinya terbaring di atas katil sedang membaca buku.."awak sakit ke?"..tanya lelaki itu.. "tak lah", jawab isterinya ringkas "kenapa teruk sangat rumah kita hari ni", tanya si suami lagi sambil meletakkan tangan di dahi isterinya, kot-kot isterinya demam.. balas isterinya "wahai suamiku, semalam semasa kita bertengkar, abg mengatakan yang saya ini hanyalah seorang suri rumah, duduk di rumah tidak sepenat diri abg yang duduk di pejabat, dan abg sering menanyakan apa kerja yang saya lakukan di rumah yang menyebabkan saya merungut kepenatan kadang-kadang. ....NAH, HARI INI SAYA TIDAK MELAKUKAN KERJA-KERJA YANG BIASA SAYA LAKUKAN SETIAP HARI.......

Catatan SCHA:
Syg, bi akan berusaha utk menjadi seorang suami yg tahu menghargai isteri yang byk berkorban utk diri bi ini...

13 comments:

syaf said...

tudia..kene balaik si suami 2...
kan janganingat bini duk umah releks jek..kaw jangan wat pangai cam 2 plak...heheh

bagus2....agak jiwang gak kaw ni kan...teksiiiiiiii

zul said...

heheheheh...sepatutnyer mcm tulah...menghargai isteri...

jiwang lah jugak..."nak kemana uncle"

Miss Nurul said...

apa lg kalo isteri yg bekerja kan... nak bahagi masa untuk kerja, uruskan hal umah, anak2, suami lg... biasa suami kalau balik, dok relax2 jek. si isteri la smpai termengah2 nk uruskan segala hal. masak, basuh baju..kemas umah. ish macam2 la.. sedarla wahai suami....

(hik3.. mcmla aku ni dh kawen.. hahahaha..............)

applemintlady said...

apa yg penting??
kerjasama!
tolak ansur pun..

farish H said...

kerjasamaaaaaaaa;p

zul said...

nurul: cehhh, mati2 aku ingat itu luahan seorang isteri, ruper belum bergelar lagi ek...hehehhe

apple: wonderpet2 kami datang, membantu isteri2 yg kesusahan...heheheh... betul3

zul said...

rish: kerjasama..apa yg penting?...kerjasama..

sue said...

hurm ...moralnyer hargaila istri n kerjasama n tolak ansur tu penting.. opsss terlebih sudaaaa

nurul aziyana said...

nasib baik ko mneyedari..hahahha..erm kdng2 isteri ni kene buat mcm tu jugk kalo suami xpenah nk hrgai..kwang2

zul said...

sue: betul3

mekna: jgn ko wat kat husband ko sudah

Aujinz said...

ahaks...

apa yang penting?
Kerjaaaaasamaaaa.....

xeea said...

oh, terharu dgn diri sendiri selaku suri rumah hujung minggu terhebat :p

zul said...

aujinz: kerjasama....

xeea: wah terharunyer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...