19 June 2009

Uji Minda

Pagi-pagi ni jom kiter uji minda...

Ada 2 ekor itik di hadapan 2 ekor itik yang lain...
2 ekor itik di belakang 2 ekor itik yang lain...
2 ekor itik berada di sebelah kanan 2 itik yang lain...
dan 2 ekor itik berada di sebelah kiri 2 ekor itik yang lain...

Jadi, berapa itik kesemuanya...???

Cuba ah u'all teka.....

.
.
.
.
.
..
.
.
.
Setelah ramai yang gigih mencuba, so inilah dier jawapannyer...

JAWAPANYER ada 4 ekor itik.... hehehehehe
*tak puas hati, lantak korang ah....

9 comments:

rizz said...

hahah apekah

kcynodia said...

kalau pasal itik mestilah lapan...

sebab freind n family DIGI ada 8 semuanya..hehe

fADzly (wAK) said...

blum dpt petunjuk..tak pakai digi, xtau la zue..haha

zuhaimi zul said...

rizz.. cuba ah teka

kalid.. syg skali, salah tekaan anda

wak... pk wak, ko kan takde keje kat opis tu, baik ko gilapkan otak ko tu..

princess said...

10 ekor sumenyer..

fADzly (wAK) said...

2 didepan, 2 dikiri, 2 dikanan, 2 dibelakang, lg 2 kat tgh2 la
sume 10 la..
tak cukup 'autosol' konyer kuiz zue..berkarat lg kpla otak aku ni..haha

zuhaimi zul said...

hahahaha... sori yek belum ader jawapan yg betul....

ary said...

mmglah ada empat..bucu empat...ada depan belakang..kiri kanan..cuma rotate je segi empat tu..rasanye la..kalo tak i sue u...hahaha..u nye description of wording is wrong..hahaha...confident je kan...nak sue2

zuhaimi zul said...

mana ader salah... betul ah ayat tu.. just sajer jek belit2.. baru ah namanyer uji minda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...