02 June 2009

Kenapa perlu menunggu??

Sejak kecil lagi, SOT bercita-cita nak jadi doktor... namun keluarga tidak restui SOT menceburi bidang perubatan... Kenapa? entahlah....

Tapi bukan itu yang SOT nak citerkan kat sini...

Awal pagi hari ni, SOT ke HTAA, membawa atuk SOT ke Klinik Mata utk pemeriksaan... jam 8 pagi, SOT n atuk merupakan antara org pertama yg tiba...

Dengan harapan nak dapat jumpa doktor awal lah skit... duduk dulu, n tunggu ah nombor 1010 dipanggil....

Jam di hp dah menunjukkan pukul 11 pagi... Apa? atuk masih belum dapat bertemu doktor... Emm, bosan gilek dah ni...dan SOT terus menunggu..

Jam 11.45 pagi, atuk dipanggil masuk utk pemeriksaan...."pegi X-ray yer pakcik"....

DI tempat X-ray, nombor 1066 pulak.. jam dah 12.05 tghhari... tunggu lagi.... jam 12.30 tghhari, tunggu lagi.... 12.35 tghhari, atuk masuk utk x-ray....

Jam 12.50 tghhari, masih menunggu keputusan X-ray... 1.00 pm, ke klinik mata semula... 1.30ptg, semua selesai, " pegi amik ubat yer pakcik"....

Mak aih, no 2365, no skrg 2340... ok 25 org jek lagi....

2.15 ptg... semua selesai....

Morale of the story, jangan biarkan diri anda terus menunggu....

Kalaulah keluarga benarkan SOT jadi doktor, kan tak payah tunggu lagi...

5 comments:

rizz said...

ssh kan prosedur hospital ni kan sot

zuhaimi zul said...

emmm.. tulah pasal...

nak tau, masa zul praktikal di hospital dulu, kat bilik bersalin pon kena beratur nak beranak tau...

ops, mau kena saman ngan Kementerian Kesihatan... lalallalallala

ary said...

rasanya org sakit bertambah sakit menunggu...erm...tunggu....zzzzzz

xeea said...

biasalah tu.
birokarasi merata-rata.
sampai bila ntah nak jadik mcm ni.

benda simple je tapi makan masa sampai berjam2. huh

zuhaimi zul said...

birokrasi tu perlu, but jgn ah menjela2 sgt...

yg mana tak perlu tu, potong jek...

tungguuuu lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...