31 December 2009

2009 tahun transformasi

Assalamualaikum semua...

Hari ni hari terakhir bagi tahun 2009... maknanya tempoh setahun telah ditamatkan...

Aku mulakan entry ni dengan menilai kembali semua Misi 2009 yg aku tetapkan awal tahun ini...

1. Meningkat kualiti diri utk menjadi Ummah yg gemilang... masih meneruskan usaha

2. Mempersiapkan diri menjadi suami soleh... kini sudah bergelar suami, Alhamdulillah

3. Menurunkan berat badan ... lebih kurang 10 kg.. gagal, up and down... tapi selalunya up lah...huhuhuhu...

4. Memiliki sebuah kereta sendiri ( Jazz @ Swift @ lain2)... kini memiliki sebuah honda city

5. Mendirikan rumah tangga dengan insan tersayang ... sudah mencapai matlamat

6. Membuat 1 research, attend 1 seminar dan 1 jurnal... hampehh, 1 pon tak wat...

7. Menghadiri sekurang2nya 10 hari kursus ... berjaya, lebih 10 hari...

8. Menjadi blogger yg aktif ... 142 entry utk 2009, kire aktif ah tu ek...

9. Membahagiakan orang2 sekeliling... tak dapat dinilai...

10. Cuba menjadi insan paling ceria di muka bumi... emmm, maybe...

Secara keseluruhannya lebih 50% misi yg ditetapkan dalam 2009 telah dicapai.. Alhamdulillah...

Secara umum, tahun 2009 adalah tahun yg sangat sibuk bagi diri aku... bermula dengan kerja di pejabat yg semakin bertambun hinggalah persediaan majlis perkahwinan yg menuntut komitmen yg tak dapat dibayangkan...

Tahun 2009 juga merupakan tahun transfomasi bagi diri aku... yelah, dari seorang remaja kini dah dewasa, dari seorang lelaki bujang kini bergelar suami, malah dari seorang suami kini bersedia utk bergelar bapa pula... perubahan yg dilalui itu sangat drastik dan penuh dengan permainan emosi....

Alhamdullillah, aku merasakan kini aku kian menuju ke arah menjadi insan yg lebih baik...

Semoga tahun 2010 akan menjadi tahun yg membawa tuah dan melimpahkan rezeki yg lebih bagi aku sekeluarga... Amin....

Catatan SCHA : 2009 tahun yg penuh memori indah utk kiter bersama ye sayang...

13 comments:

aShaBuLz said...

aha....yang no.3 tu mmg UP jer...tak dak turun. ekekeke..

hurm...ko berubah dari bujang kepada bergelar suami dan seterusnya bapa.

aku pula dari pakcik kepada atuk sbb anak sedara aku dah kawin. ekekeke...

apapun slmt tahun 2010. smoga korang lebih bahagia dari sebelum ni. amin..

BULLET said...

aik, nape entry kali ni xde catatan scha?

zul said...

ashabulz: heheheh... selamat tahun baru gak...

bullet: emmm, saper kata takde, ko yg tak tgk betul2..apa daa.

BULLET said...

eleh, baru buat...lupe la tu...hahahha...kak ita, abang yie lupe letak...sile pial tinga dia...

zul said...

eh eh, dier yg tak pasan aku plak yg salah...lalalallalala

syaf said...

yg penting ko jadi laki org kan...hehe
tercapai hajatmu...aku bile lah lagi

sue said...

selamat transform ke thn baru..n pgalaman br...

Miss Nurul said...

salam tahun baru...

zul said...

syaf: tahun 2010 ah..amcam, kau mampu?

sue: insyaAllah

nurul: selamat tahun baru

farish H said...

smoga 2010 mlbh kebabaomm ;p

atiza said...

Hehe.. tak pasan jugak memula.. tak pe la. lg sekali wat nanti baru kena pial telinga.

zul said...

rish: InsyaAllah

Atiza: aduiiii, sakitnyer

cik EPAL said...

happy new year :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...