06 August 2009

Lagi berita terkini H1N1 @ POLISAS..

Seorang sumber SOT yang menghadiri taklimat kesihatan sebentar tadi memaklumkan drpd 5 sampel yg diambil dari pelajar2 yg mempunyai simptom H1N1, didapati kelima-lima sampel itu positif H1N1...

Justeru itu, Pengarah POLISAS mengumumkan cuti utk para staf POLISAS sehingga ahad ini... kemudian sesi pengajian akan berjalan seperti biasa...

Berikutan itu, semua aktiviti pelajar akan ditangguhkan. Aktiviti yg melibatkan pelajar2 perlu berkumpul beramai2 tidak dibenarkan. Para pelajar hanya akan menghadiri kelas semata2.

Antara maklumat berkaitan H1N1 ini yg diberitahu dalam taklimat kesihatan tersebut termasuklah....

  1. virus ini tidak berawangan di udara kerana virus ini agak berat...
  2. virus ini tersebar apabila pesakit bersin atau batuk atau selesema dan virus itu jatuh pada tempat2 tertentu, kemudian ia boleh hidup dlm beberapa jam... org lain yg menyentuh tempat virus itu jatuh akan terkena jangkitan apabila tangan dikenakan pada mulut, mata atau hidung...
  3. sebab itulah kiter dinasihatkan agar kerap membasuh tangan...
  4. mereka2 yg ade selesema atau batuk perlulah menutup mulut...
  5. mereka yg sihat juga digalakkan menutup mulut bagi mengelakkan sebarang kemungkinan...
Sebentar lagi SOT akan menghadiri taklimat dari Ketua jabatan berkaitan perkembangan semasa...

Apa2 pon, cuti tetap cuti... dan tiada cuti yg tak enjoy kan.... enjoyyyyyyy......

6 comments:

syz_icon fad said...

aduh sampai staf pun cuti gak ni..agak teruk juga ni

kcynodia said...

bestnya cuti...

cana kawan mekanikal hg tu?
mesti ko lupa bagitau ni...

rizz said...

ngh batuk2

shah_ariel said...

bru je sampi blog nie..huhu..
kat cane smpi staf pon cuti kire truk sgt r eh..upm student je cuti..tapi dah naek blik pon..

informasi sgt bgus...ttg virus ni berat n x ble terawang2 kat udara..bru je tau..

fADzly (wAK) said...

kalau dah cuti sampai ahad,
mai la turun kl..
karaoke ke, ape ke..
tp jgn plak ko bwk virus tu skali..kekeke

zul said...

fad... mmg teruk jugak.. tp still bleh bertahan

kalid... dah bagitau..dier ckp dier takder tp dier usahakan utk dapat aper yg ko nak tu...

rizz.. uishhh, cepat gi jumper doktor...

shah... so, amiklah langkah berjaga2 ek...

wak... sori ah, kena kuarantin.. mana leh kuar kawasan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...