03 August 2009

H1N1: Datangnya tidak diundang...

"Encik, jadi ke pendaftaran pelajar lama, Poli dah tutup kan?..."

"Encik, kitorang ni cuti seminggu kan?..."

"Polisas dah tutup ke?...."

Pelbagai soalan yg memenuhi ruang SMS hp SOT sejak tgh malam tadi...

Nak jawab aper... SOT sendiri tak pasti berkaitan isu ni...

Pagi tadi sampai jek POLISAS... keadaan normal... cuma benarlah kata2 beberapa pelajar, pelajar semester 1 diberikan cuti dan sebahagian yg mempunyai simptom H1N1 di kuarantinkan di asrama.. but pendaftaran pelajar diteruskan...

Dalam jam 10 pagi tadi... sedang SOT berbual sakan dgn kawan2 sekerja.. tetiba seorang teman mendapat panggilan telefon... "o...o... so diorang cuti... abis staf camner?... o .... o... ok"...

Camtulah serba sedikit perbualan teman SOT tu... tetiba dier bersuara agak tinggi...

"Perhatian, pendaftaran pelajar dihentikan serta merta... pelajar diminta balik ke KG segera dan pulang semula minggu hadapan dalam keadaan sihat..."

Oh NO... tetiba je rasa seram sejuk biler tau hasil saringan hari ni, lebih 60 org (sumber tak rasmi) pelajar mempunyai simptom2 H1N1.... terasa badan yg sihat pon lemah berpenyakit...

"Abis staf camno?"

"Belum ader apa2 pengumuman berkaitan staf"

Jadi kini POLISAS dah dimasukkan ke dalam senarai IPT yang ditutup akibat serangan Pendemik Influenza A H1N1....

Adui, banyaklah kelas tertangguh klu camni...

SOT: abis aku ni camno.. takkan nak kena keje gak di tempat berwabak penyalit ni.. kurang2 bagi ah cuti gak..huhuhuhuhuhu


7 comments:

Rih0ney said...

kita warga pendidik ni rentan dgn segala jenis virus...sbb tu la staff xcuti...hahaha...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

epidemik seluroh donia dah h1n1 nih...haish! petaka lite2 nih...huhu =|

rizz said...

ujian saringan tuu huhuu

ZAF said...

best giler dapat kalau dapat cuti. adik Bullet kat UPM pun dah start cuti minggu lepas. agk2 bile PM nak suruh sume org cuti ek...

ida_F said...

tingkatkan prestasi, hindarkan kontroversi..ops penyakit.

zul said...

rina... kiter mmg kental... dh menggigil pon still keje tau...

nuar... tanda2 akhir zaman

rizz... esok saringan tuk staff plak

zaf.. bebudak jek yg cuti.. pensyarah kental gak kena keje...

k.ida... huhuhuhuu...

ary said...

namun sekiranya pengakhiran kita begitu?...what should we say kan?..harap yg terbaik je okies...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...