05 August 2009

Berita Terkini H1N1 @ POLISAS...

Memandangkan skrg blog ni dalam mode H1N1, jadi kisah H1N1 jelah minggu ni...

Well, hari ni masih lagi keje dengan bertopeng... keselamatan harus dijaga...

Sumber ader menyatakan, setakat ini tiada seorang pon pelajar mahupon staf POLISAS yg didapati positif H1N1.... cuma mereka2 yang menunjukkan simptom H1N1 dikuarantin dan diberi cuti...

Semalam, pihak pengurusan mengeluarkan notis menutup mulut ketika berurusan akibat 5 pegawai pengurusan dan 3 orang pemandu diberi cuti akibat simptom2 H1N1...

Minggu hadapan para pelajar akan kembali ke POLISAS utk meneruskan pengajian... pastikan uoll yg nak bali poli ni, dalam keadaan sihat wallafiat... SOT dah tak tahan keje pakai topeng ni..sesakkkkkk...

Semalam dalam berita Tv3 pon ader cakap, bercuti dan tutup sekolah ni bukan jalan penyelesaian yg baik utk membendung H1N1... SOT setuju sbb klu bebudak ni cuti, bukan nyer reti nak duk diam kat umah.. meronda sana sini... pastu kaut penyakit...

Then, klu bukak poli nnt wat saringan, pastu ramai yg ader simptom2 H1N1, takkan nak tutup lagi... sampai bila2 pon takde penghujung kes ni...

Yang penting marilah kiter berdoa agar penyakit ini segera trhapus dari muka bumi Allah ini...

Doa Menghindar Wabak Tersebar

Aku membenteng diri dengan nama Allah yang mempunyai kemuliaan dan kekuatan.
Aku berpegang teguh pada Tuhan yang menguasai alam nyata dan tiak nyata.
Aku bertawakal kepada Tuhan yang hidup dan yang tidak akan mati selama-lamanya.
Semoga Engkau hindarkan kami Ya Allah dari bala dan wabak.
Sesungguhnya Engkau maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu..

3 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ye tak ye gak...kang dok cuti tak berjalan lgsng sistem pendidikan negara kita tewos...chewah! slagi tak habih wabak h1n1 nih, bertopeng lah yer =D

kcynodia said...

suruhlah studentmu membuat projek akhir sem tentang topeng yang boleh diguna pelbagai fungsi.

dengan harum-haruman yang wangi. Agar tidak terlalu berbau mulut ibarat tidak memberus gigi apabila dihidu....

zul said...

nuar... ya betulll... nampaknyer camtu ah...

kcy... idea yg bernas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...