09 July 2009

Misi Oktober : Persiapan bermula...

Mungkin ramai yg telah tahu bahawa SOT dah bertunang pada bulan oktober tahun lalu...
Bagi yg baru jek berjinak2 menjenguk blog SOT ni mmg tak tau lah... klu nak tgk balik kemeriahan majlis pertunangan SOT tu, klik sini....

* dah hampir setahun pon kami bergelar tunangan...

Maka, bagi melunaskan janji pada majlis pertunangan tersebut, telah diputuskan bahawa, majlis perkahwinan akan berlangsung pada hujung bulan Oktober ni...

Banyak betul mende yg nak disettlekan.... byk jugak duit yang mengalir tanpa mampu disekat lagi... ohoi...

Majlis sekali seumur hidup ni mmg membuatkan SOT sgt teruja, pening kepala and tak keruan...

JAdi SOT mmg nak sgt berkongsi semua perasaan ni dengan member2... bagi yang dah kawin bleh ah bagi pandangan dan nasihat... bagi yg belum tu, bleh jugak dibuat rujukan...hahahahha

Maka, terhasillah edisi MISI OKTOBER ni...

Untuk edisi pertama ni, SOT nak kongsikan sedikit beberapa barangan yg OST dah beli utk majlis tu...

Kat bawah ni baju yg akan SOT akan pakai waktu majlis akad nikah nnt... di tempah khas di KL... kenapa KL..sbb murah... Baju melayu sepasang dengan siap sulam RM120 upahnyer... cukup murah kan....

* Takleh ah tunjuk sepasang, kena simpan sampai Okt ni....

Salah satu tempat yg paling penting... bilik tidur.. almaklumlah, kat kg SOT ni, dah jadi kelaziman, kaum2 ibu mmg suker sgt nak tgk bilik pengantin... tak sah klu gi kenduri tak tgk bilik pengantin... (sibuk jek kan nak tgk tempat tidur org, heheheheh)

Design utk bilik pengantin, SOT design sendiri, tema hitam, merah dan putih.... So, baru2 ni SOT ke KAmdar Kuantan beli ah semua kain2 yg perlu utk wat langsir... kat bawah ni ah gambar langsir yg telah dipilih... terbang jugak RM350 utk kain2 ni... kat bawah ni sebahagian sajok... yg lain2 malas plak nak snap...

*Agak oriental skit...

Selain tu, SOT pon dah beli beberapa item hantaran... utk hantaran, SOT akan bagi 9 dulang dan di balas dengan 11 dulang... pening jugak nak penuhi semua tu... Konsep nyer, SOT dan Cik Tunang akan beli barang dan masing2 tak tau lagi bentuk barang2 tu... kire nak surprise ah... so kat bawah ni beberapa item yg sempat SOT snap... yg lain2 nnt SOT snap lagi...

* Bungkus tu hya akan dibuka Oktober ini....

* Ini kasut, yg perlu disorok sehingga Okt ni....

Menarik utk isu akan datang, inspirasi pelamin dan sebahagian lagi barangan hantaran...

18 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

yg kain oriental pink black tuh sangat malatop! :D

zul said...

kebaboommmm.

suhaila-ab said...

salam kenal...semoga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan hingga ke jingjang pelamin...huh semangat dah berkobar2 tuh...

zul said...

salam kenal... tq... mmg bersemangat pon.. heheh

ary said...

end of oct my besday..leh la wat majlis sekali hahaha

kcynodia said...

hg beli semua 9 barang tu, berapa habis?
nak tau gak ni....

zul said...

ary.... bleh jek...

kalid.. stakat ni dah lebih 3K....

rizz said...

sot nk kawen da x lme g yeaa hehee

xeea said...

aku dulu, satu bulan, beli satu barang hanataran. so, tak terasa sangat duit banyak kuar.

satu lagi, duit lagi banyak nak pakai lepas kawen. serious. nak beli brg2 umah, brg dapur, brg isteri bla bla.

lagi pulak ko lepas ni pun dok pjj mcm aku, kan? lagi banyak laa nak pakai duit. huu

zul said...

rizzz... tulah, dh tak lama dah..

xeaa.. tulah pasal... emmmm... duit duit duit... tapi tak per... bak kata tunang aku, "berbaloi"...

kcynodia said...

3k...oh no! ni yang aku rasa nak loan dari ko nih..boleh dak? maklumlah, orang dah ada honda city kan...

zul said...

nak loan ngan aku?... huhuhuhuhu...
ader honda makin ah nipis harta... hahhhaha

rilek ah, simpan slow2...
aku budget utk kawin ni kira2 22K

nurul aziyana said...

sblm kawen mmg akan cakap semua berbaloi mahal2, sekali seumur hidup n bla2..tp lepas kawen perkataan lain yg akan timbul..ini adalah pengalaman dr org yg berpengalaman..hahahhahaha

zul said...

uishhh.. takpelah... sengkek pon takpe.. yg penting hari bersejarah tu menjadi memori yg dikenang sampai tua... kesusahan yg ditempuh masa nak kawin ni mungkin bleh dijadikan azimat supaya jgn mudah2 nak putuskan hubungan... insyaAllah

zul said...

uishhh.. takpelah... sengkek pon takpe.. yg penting hari bersejarah tu menjadi memori yg dikenang sampai tua... kesusahan yg ditempuh masa nak kawin ni mungkin bleh dijadikan azimat supaya jgn mudah2 nak putuskan hubungan... insyaAllah

||| PöJìé PööH ||| said...

ohhhh xtau citer ponnn...
yessszzaaa...
so jgn lupa jemput POjie tau!
hehe..

LiLo HoN3y said...

murahnya tempah baju melayu tu..leh tau kat ne?

揚州炒飯Penny said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...