10 February 2009

Amukan puntianak.....

Salam, kawan2....

Sorilah, SOT lama tak menjenguk blog ni... ish3, byk tul sawang di sana-sini...

Apa2 pon thank pada semua yg sudi gak jenguk.....

Wahhhh... tajuk mmg seram jek... Betul ke puntianak sedang mengamuk....

Sebelum tu, korang tau tak kisah puntianak nie... SOT mmg tak arif sgt bab2 alam mistik ni...


Gambar hiasan

Tapi ader ah sorang member SOT cakap, puntianak ni asalnyer dari pompuan yg mengandung anak sulung dan kandungan dier tu lelaki... pompuan ni mati angkara pelesit dari bomoh yg ader hajat... biler pompuan tu mati, anak dalam kandungan tu dijadikan toyol.... pompuan ni plak jadi puntianak sbb nak balas dendam pada bomoh tu....

Mak aih, mcm sinopsis filem plak... Tapi ader gak yg kata, mende ni roh mak bidan yg amalkan ilmu hitam, yg mana jasadnyer tak diterima bumi... katanya...( yg mana betul, Wallahualam)...

Korang mesti tertanya2 kenapa SOT citer pasal puntianak ni... Xtually sewaktu bercuti hujung minggu di kg 2 3 hari lepas, kg SOT kecoh pasal amukan puntianak ni...


Pokok Kekabu (pokok Kabu)

Abis pokok2 kabu (pokok tempa kegemaran puntianak bertenggek) di paku dan tak kurang jugak yg ditebang....

Kisahnyer, dua malam berturut2 rumah jiran SOT (selang 3 buah umah) di datangi puntianak... Sbbnyer di rumah tu ader ibu dalam pantang....

Malam pertama, jam10 malam, puntianak tu kelihatan meminum air longkang yg keluar dari bilik air umah jiran SOT tersebut...

Malam kedua plak, puntianak tu masuk ke dalam umah diorang... seorang bomoh dah ke rumah tu dan mencari diserata tempat... tapi tak berjumpa.. yg ader cuma bau bangkai yg sangat tidak menyenangkan...

SOT yg dengar citer ni, seram2 sejuk gak... sbb kat umah SOT ader jugak pokok kabu tu....(tapi ttp tidur lewat, tgk bola even chelsea just seri jek, huh)...

Namun kebenarannyer tak dapek nak dipastikan....

Seorang staf lama kat POLISAS ni pernah timbulkan persoalan...." kenapa ader sesetengah org jek yg nampak hantu... kalau dier mmg ader kenapa tak semua org nampak?....

Katanya, " Sebenarnyer hantu tu kiter sendri yg wujudkan... kiter yg bayangkan hantu tu ader kat atas pokok ah, bawah umah ah, tepi katil ah dan macam lagi... biler dah set dalam otak camtu, sah2 hantu tu akan muncul"...

Walaupun nisbah seorang manusia bersamaan 9 jin, 1 jin bersamaan 9 syaitan, namun kiter dilindungi oleh malaikat yg bernisbah 1 syaitan 9 malaikat... PErcayalah pada kekuasaan Allah yg mengatasi segalanyer....

13 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

motif petang2 citer seram...haiyo! :p

perenggan terakhir tu sgt2 lah setuju :D

zuhaimi zul said...

amboi, nuar mmg pantas jek bagi komen..selalu jadi org 1st... bagus2...

seram ker...motif...

suam2 kuku jek...hehehhehe

aziyana said...

kg ko mmg bnyk hantu la zol..ari tu ko citer jln nk masuk tu hantu dok bertenggek..ish2..naper suke sgt hantu buat kunjungan rasmi kt kg ko...hehe

Nazz said...

Aik... kenapa aku rasa macam lain jer rumah ni.. atau aku yg jarang dtg.. Huih pasai apa criter hantu plak..nih? Apa pun yang ada dan kita kata hantu.. tu sbnrnya jin kafir atau syaitan.. kan mereka2 ni boleh berubah rupa....

ary said...

u r de next mystique director le

zuhaimi zul said...

to aziyana:
well, kg aku dah mcm kg niyang rapit jek kan...hehehhehe...

to nazz:
apa yg lain nyer nazz, biasa jek...
betul tu...zul setuju....

to ary:
hahahha...bleh lawan ngan ahmad idham tak? hehehh...
btw, thank 4 coming...
nice to hav u in my blog...

xeea said...

dah macam cite pontianak sundal eh eh pontianak harum sundal malam dah ni.

aku teringat citer pontianak versi sarawak yang kalid cerita dulu.

gile seram dowhh!

Cik Oren said...

sy pun x arif sgt pasal hantu mantu nih..

yang penting simpang 44 malaikat la tersempak ngan mereka itu(hantu mantu).

hehe

Ridhuan said...

nape ko tak lepak lama skit kt kg. mana tau bole inteviu skit pontianak tu.. tanya dia citer sebenar :)

zuhaimi zul said...

to xeaa:
eh eh, kalid tak citer kat aku pon...

to cik oren:
hantu mantu katanyer... rilek ah... jgn takut... nnt zul pon takut sama...

to duan:
uishhh... ujung minggu ni balik kg lagi... tak berminat ah nak interview dier .. huhuhu

Marini said...

mak ai...x menahan... x tau lak ada lagi cite2 pasal pontianak ni.. ingat kat filem je ada...mmm...so ko caya ke x??

Faisal Admar said...

SOT... i tak percaya pada hantu :) if kat tempat sunyi i lagi takut pencuri dari hantu. :)

zuhaimi zul said...

mar..aku takde ah percaya sangat.. tapi kekadang meremang gak bulu roma ketiak aku...hehehhe

faisal... mmg betul, klu pencuri mau miskin dibuatnyer...hehhehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...