19 February 2009

26 tahun melihat dunia



Tanggal 19 Februari 1983, bersamaan 6 Jamadil Awal 1403H... jam di dinding menunjukkan pukul 10.00 malam... rumah kampung 3 bilik di D22 Felda Kg New Zealand gempar... Suasana yg tadinya penuh suara kerisauan diganti dengan tangisan bayi...


Bayi lelaki yg dinanti2kan kini berjaya mengukirkan senyuman di wajah setiap penghuni rumah bewarna hitam itu...


Mohd Zuhaimi Zolkifli berjaya dilahirkan berkat pengorbanan mamanya Rosmina Omar dan usaha tanpa henti abahnya Zolkifli Lambak...


Zuhaimi a.k.a Zul a.k.a Yie a.k.a SOT kini dah menjangkau usia 26 tahun... dah 26 tahun merasa kenikmatan dunia, tak kurang jugak kepahitannya..

Alhamdulillah, di usia 26 tahun, SOT sudah bekerjaya... dah mula menghulur singgit dua kat mama n abah... walau SOT sedar, biar berjuta ringgit pon, jasa diorang tak mampu SOT bayar...

Alhamdulillah jugak, di usia 26 tahun, SOT sudah mempunyai ikatan cinta suci yg menunggu masa saja utk disahkan... Semoga segala yg diusahakan akan membuahkan hasil dan menjanjikan kebahagiaan yg hakiki...

Semoga diusia ini SOT akan lebih matang dan mengenal erti kehidupan sebenar.... dan tidak pula dilalaikan dengan segala kemewahan yg ada...amin...

Selamat Hari Lahir ZUL....

11 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

so sweet...selamat hari lahir zul :D

nnt kawen, jgn luper jempot...kikiki :D grup sayap nak merenjis tawar...keke

zuhaimi zul said...

insyaAllah... bakal dijemput kesemuanya... takut geng2 sayap tak mau terbang ke kg zul plak...

aziyana said...

hahahha slamat hari jadi..aku nk ko banje aku scret recepies ok!!

zuhaimi zul said...

thank..amboi, apsal aku plak yg kena belanja, ko ah belanja aku...

Ridhuan said...

happy birthday

al-hussaini said...

happy birthday...

nak hadiah apa pulak tahun ni??? :)

hiasi pagi subuhmu dengan bacaan Quran...10 ayat sudah memadai demi keberkatan hidup selanjutnya...

xeea said...

"usaha tanpa henti abahnya"

ayat tak bole blah. terkekek-kekek aku ketawa sorang-sorang kat umah ni.

neway, heppi birthday, bro!

dengan ucapan, semoga cepat kawen.

zuhaimi zul said...

terima kasih semua....

ary said...

hepi besday...moga tahun ni memberi seribu pengertian dan kejayaan.hehe

azhan said...

happy belated besday, zul..
moga2 hidup ko dirahmati & diberkati ALLAH selalu..

nk ulas skit..

betul, sbyk mane pun duit bulanan kite bg pada parent kite, tu tak dpt balas jasa diorg..
well, mcm saya, nk ikutkan, ape yg saya bagi tu mmg sikit.. duit pencen diorg agi la banyak..

malah, duit yg saya kasik tu, parent saya tak pakai, simpan dlm bank..
nanti seandai diorg kembali ke rahmatullah, duit tu dpt kt saya balik pun..

tapi, kenapa saya kasik gak??
sbg tanda ingatan.. same cam bile balik raya, kite beli hadiah utk parent.. bukan sbb diorg tak mampu beli, tp sbg tanda walaupun kite jauh dr mereka, kite tetap ingat pada mereka..

semoga kasih sayang ini akan berkekalan, meskipun setelah kite berumah tangga & beranak pinak nanti..

zuhaimi zul said...

thank ary

amboi azhan... betul ah tu... pemberian anak2 tu semata2 nak menunjukkan tanda penghargaan pada ibu bapa.. sekurang2nya diorang tumpang gembira dengan kejayaan kiter hari ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...