18 March 2009

Satu Masa Dahulu: Aku Pendebat

Biler terbaca entry Husaini berkaitan pasukan debat pelajar2nya yg telah berjaya menjuarai pertandingan debat peringkat daerah, SOT teringat suatu ketika dahulu, SOt juga pernah bergelumang dengan arena debat.


Klu diikutkan, SOT dah terlibat dengan arena pengucapan awam ni sejak darjah 4 lagi... mcm2 pertandingan yg SOT dah join... bercerita, pidato, forum dan debat semua SOT dah rasa rencahnya...


Namun debat peringkat IPT paling diingati... Yelah, hampir 6 tahun SOT terlibat dalam dunia debat IPT ni... daripada pendebat muda, kemudian jadi pasukan utama, ketua pasukan, presiden sekretariat, jurulatih universiti dan hakim debat diraja....


Indah sungguh klu dikenang....














Kini, semuanya telah berlalu... Pon begitu demi cintakan debat, SOT sedang berusaha untuk membudayakan debat ala parlimen di Politeknik... InsyaAllah...
Rindu tul kat adik2 SOT, Xeaa n Fatin... kawan2 lama, Sha, Fendi, Hannan, Firdaus, Kak Zurin, Shida, Fadil, Hairi, Afrodi, Dr, Kak Akma, dan lain-lain...

9 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

ni agak2 kalu bertikam lidah nih mau sampai berdebat tak? ;)

rizz said...

wahh terer bdebat ni hikss

xeea said...

rindunya.

mau putar masa semula.
tak payah fikir apa2.
belajar, debat dan jalan2 je.

bila lah boleh merasa lagi, kan?

zuhaimi zul said...

nuar... hehehe, takde ah... klu nak berdebat kena ader prob yg sesuai..

rizz.. takde ah, biasak2 je...

xeaa...masa takleh diputar... nak kembali ke masa tu pon dah agak mustahil... but bila2 jek klu xeaa nak berdebat ngan abg zul...hehehhe

ary said...

zul ni kalo cakap tak henti...pitch pun tinggi..hehehe..gurau ya

zuhaimi zul said...

hehehhe... pandai ah ko ary... pitch tinggi takpe, jgn pitch ke laut sudah...

al-hussaini said...

join lar debat komuniti bestari bulan 4 @ 5 ni..

aku, awang n ejan um akan jadi satu pasukan. kami nak wakil sarawak tahun ni kalau dapat...

zuhaimi zul said...

amboi... cemerlang gemilang terbilang...

alamak, aku tak tau lah kat sini ader ke komuniti bestari tu...

Anonymous said...

mmg sgt merindui time satu team ngn k.zieha n abg.zul..
wlupun slalu jadi punca kekalahan..tp semua tu wat kiter jd lbh hebat n matang..
;-)


fatin_uthm_2009

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...