17 March 2009

Demam ROBOCON 2009 bermula


Satu projek yg sedang giat berjalan di Jabatan Kejuruteraan Elektrik Polisas skrg ni adalah penyediaan robot-robot yang akan dipertandingkan dalam ROBOCON 2009...

Pertandingan peringkat Malaysia akan berlangsung sekitar Mei 2009 dan peringkat antarabangsa pada Sept 2009 di Tokyo...


SOT lebih menjurus kepada kerja2 dokumentasi, promosi dan hebahan. Nak tolong wat robot, SOT takde ah pandai sgt. Tolong bagi pendapat skit2 bleh ah. Lebih kurang 12 org pelajar dan 4 org pensyarah terlibat secara aktif utk projek ni. Pensyarah2 lain pon ader juga menyumbang sedikit sebanyak tenaga dalam projek ni...

Isnin depan, 23 March 2009, SOT akan ke Sirim Bukit Jalil utk sesi taklimat Teknikal bagi ROBOCON 2009...


Ni ah gambaran asas, 3 robot yang sedang diusahakan (2 robot automatik dan 1 robot kawalan manual)

Sambil2 duk tulis entry ni, SOT duk selak2 UTUSAN. Tertarik dengan satu artikel.. "Robot jadi model fesyen"....


Terfikir jugak, di Polisas ni kami nak wat 3 robot yg biasa2 jek pon dah pening kepala hotak, tapi di Jepun, robot dah jadi model fesyen pon...

Tak lama lagi jgn plak korang semua terkejut, ader robot menang America Next Top Model... matilah Tyra kena tembak klu robot mcm kat atas nu kalah.... ops..

3 comments:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

fun xtvt! best2! harus diulas dlm entry pasni :D

rizz said...

ahaa smlm de kua kat tv:p

zuhaimi zul said...

InsyaAllah, akan ditulis setiap perkembangan projek... maklumlah pegawai Dokumentasi, Promosi dan Hebahan (lantik sendiri ni, heheheh)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...