04 November 2008

Pantang larang bakal pengantin. Part 1...

SOT ni mcm dah nak naik pelamin jek biler wat entry ni... sebenarnyer klu diikutkan kepada pantang larang org tua, bakal pengantin perlu bersedia berbulan2 sebelum majlis perkahwinan...

SOT yg agak kuno ni...mengikut jugak serba sedikit pesan org tua...yelah, diorang kan lebih awal makan garam dari SOT ni (walau SOT lebih awal makan nestum)..

Berikut beberapa pantang larang yg sedang SOT cuba ikut...(mcm berat jekkk)

1. Jangan makan nasi dengan gulai berkuah nanti perut buncit ( ops perut aku mmg dah buncit)..

2. Jangan buang air besar dan kecil serentak..terutama dalam air boleh melemahkan prestasi batiniah....ops.

3. Kurangkan makanan manis terutama minuman bergas nanti parah dimalam pertama..

4. Makan sekali sehari jek.... ish3 yg ni yg susah ni...

5. Pakai seluar dalam yg longgar jek... jgn tidur meniarap... semua ni utk prestasi malam pertama....ops.

6. Mengamalkan makan jamu.

7. Kurangkan minum air batu n sayur sejuk (timun, kangkung, bayam, air kelapa)

8. Jangan minum air soya...

9. Tidak merokok...SOT mmg tak merokok..

10. Byk amal ibadat dan byk berdoa utk kesejahteraan...

Selaku org muda yg cetek ilmu, pantang larang mcm ni memang wajar diikuti...bukannya apa, org tua tahu apa yg mereka katakan sebab mereka telah melaluinya...

untuk part 2, SOT akan berkongsi pantang larang yg mengelakkan sihir dan kianat org yg berdengki dengan bakal pengantin...

2 comments:

fADzly (wAK) said...

yg pnting 'power' mesti ada zue..hehe

zuhaimi zul said...

power mesti power...power aper bro??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...