22 October 2009

Meniti hari2 terakhir sebagai lelaki bujang...

Gambar kat atas ni betul2 menggambarkan keadaan aku sekarang... ader senyuman, namun raut wajah sukar ditafsirkan... ramai kat pejabat ni duk tanya, apa perasaan skarang. Jujur aku katakan, aku tak tau aper yg aku rasa sekarang... semuanya bercampur aduk

Namun aku sgt bersyukur, akhirnya aku akan mengikuti sunnah nabi junjungan, mendirikan rumah tangga.. lebih bersyukur aku bila aku akan dijodohkan dengan insan yg sgt aku sayangi...


Byk ilmu yang aku timba dalam menghadapi saat bergelar suami... tak kira ah buku, internet, petua org tua, pengalaman sahabat handai.. semuanya aku sematkan dalam otak ni... tapi makin hari aku makin rasa belum bersedia...huhuhuhu... org kata perasaan tu semua mainan syaitan jek... rilek....

Klu nak ikutkan, zaman bujang aku sudah lalui dengan sebaiknya... aku enjoy dengan semua mende yang aku buat.. aku rasa aku sudah cukup puas merasai zaman bujang... dah aku bersyukur, sebab zaman bujang aku tidak dipersiakan.. tolak zaman kanak2 kira2 14 tahun aku melalui zaman remaja... emmm, sgt menggembirakan...

Walaupun aku 18 tahun digunakan utk belajar, dari Sekolah rendah hinggalah aku tamat pengajian Master, namun hidup aku bukan sekadar buku semata2... mcm2 aku lalui... Alhamdulillah, aku tidak pernah menyesal dengan jumlah masa yang aku gunakan utk belajar itu...

Maklumlah, aku bukannyer skema sgt... degil jugak, nakal jugak sekali sekala... tapi semua tu mengajar aku erti kehidupan... lagipon, semua tu lah menjadikan aku gembira dengan kehidupan aku...

Hidup bujang aku menjadi lebih menarik, apabila orang2 yg berada disekeliling aku adalah insan terbaik... mungkin taklah terbaik bagi sesetengah org, tapi cukuplah mereka ini terbaik utk aku... member2 mmg memberikan aku pengalaman hidup sebagai lelaki bujang yang tak mungkin dapat aku lupakan sampai bila2... mmg happenning...


Kini, hidup aku akan diteruskan kepada fasa yg seterusnya... fasa kedewasaan... ramai juga yg menganggap aku belum puas enjoy.. yelah baru 2 tahun keje dah nak kawin... org kata belum puas merasa duit gaji... but pada aku, sekarang masa yg sesuai utk aku berubah ke fasa seterusnya... umur pon dah 26tahun... kewangan agak kukuh... keluarga pon dah memberi restu... dan yg penting aku dah tak sabar lagi nak berkongsi hidup dengan insan yang paling aku sayangi... so apa tunggu lagi kan...

Apa2pon, berubah status tak mungkin akan merubah aku sepenuhnya... aku tetap diri aku walau 3 hari lagi tangan aku akan digoncang tok kadi...

7 comments:

BULLET said...

bab skema tu best bace tu...hehe...ni nak habaq mai ni...wpun nak kawin, piala haji imran jangan dilupe...update la player...dah jauh tersungkur dah tu...pastu nanti pasni nak kene panggil ita tu kak ita lah yek? ceh, cemane ni...

zul said...

yelah... yg ko pggl aku abg ok plak... hehehehhe

BULLET said...

tu la tu...cmno leh terjebak ni...semalam ade org ajak g nengok moto gp...tapi bagitau la abang ipar nak kawin...leh plak mamat tu pandang slek je...hahaha...

farish H said...

congrat sot! smoga bhgai bgelar suami nti hehe

fADzly (wAK) said...

gambar kat dataran BP ngn gunung ledang nape la aku kat belakang tabir? waaaaa!!!

serius, sume itu kenangan indah yg sukar utk dilupakan..huhu

zul said...

bullet: hehehhee

rish: tq

wak: oloh2, camno leh tak pasan,muka ko takdok dlm 2 2 pic... aduh sori...

xeea said...

whoa.
abg ku nak naik pelamin dah.
semoga selamat semuanya.

err..
dah ada buku permata yg hilang blom? kalo blom, bole amek kat aku. sbb kite mcm adek badek, ai bagi FOC je.

:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...