19 September 2012

Lupa atau Pelupa


Salam,

Rasa-rasa dalam dunia ni ada tak orang yang tidak pernah lupa atau menjadi pelupa walau sekali dalam hidupnya? 

Pernah tak anda rasa sangat marah pada rakan, saudara mara, awek atau isteri mahupun suami anda kerana dia terlupa atau menjadi pelupa?

Dan, dalam senarai manusia yang anda benci, ada tak termasuk anda membenci manusia yang sering lupa? Lebih-lebih lagi lupa pada janjinya..

Memang lumrahnya manusia, sentiasa lupa dan sentiasa perlukan peringatan. Al-insan itu sendiri pun sudah bermaksud lupa, oleh sebab itu Allah menciptakan Al-Quran sebagai petunjuk dan mengutuskan Rasul sebagai pemberi peringatan. Sumber.

Aku sendiri memang tak suka pada orang yang pelupa. Paling benci bila dia berjanji, tapi suka-suka jek tak buat dah jawab, "AKU LUPA". Amboi, cantik hidung, suka-suki paru-paru ko jek nak lupa.

Tapi tak adillah nak marahkan mereka yang lupa, jika mereka benar-benar terlupa, atau dah memang gentik keluarga mereka memang spesis berdarah panas yang pelupa.

Cuma, apa yang boleh kita buat adalah ingat mengingati semasa kita.

Lagi satu, kalau dah tahu awak tu pelupa, tak pandai-pandai lagi ker nak pasang reminder, tempek note pad penuh satu peti ais, tulis besar kat dinding bilik, minta adik, kakak, mak, abah ingatkan korang 200 kali sehari... baru ah tak lupa.

Lupa bukanlah satu penyakit, tapi ianya datang secara tidak sengaja dan ianya membuktikan anda adalah manusia yang normal.


MAAFLAH PELAJAR-PELAJARKU, SAYA SIBUK MENELAAH 'MENATANG ALAH' NI, SAMPAI TERLUPA NAK MASUK KELAS JAM 12.00 TGH TADI... HUHUHU

2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Laa... sampai lupa gi kelas??. Sah byk sgt mkn semut ni.

zul said...

kihkih... semut hitam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...